Babette in Thailand

14 maart 2014 - Nong Kae, Thailand

We zetten de auto af bij opa en oma Jeurink toen moesten we wachten op de trein daar was de trein, we gingen naar Oss.Van Oss gingen we naar Roosendaal.
Van Roosendaal naar Antwerpen. Van Antwerpen naar Schiphol. Bij Schiphol moesten we wachten. We gingen overal naar toe. En we moesten gecontroleerd worden.
Daarna gingen we het vliegtuig in. We hadden lekker eten in het vliegtuig. We gingen slapen en volgens mama was ik de beste slaper maar volgens mij heb ik niet geslapen.
Toen was ik wakker. Mama was nog aan het slapen. Beau, papa en ik gingen gamen want we hadden een televisietje. Toen kregen we eten. Mama was in een keer wakker.
Het was nog een half uur vliegen en toen waren we er. In de slurf was het in een keer heel erg warm. Toen moesten we 2 uur wachten op het vliegtuig naar Chiang Mai.
In Chiang Mai was het heel grappig want onze taxichauffeur naar ons hotel, hij hield een bordje met Jochem Assmann omhoog, toen moesten we lachen. Toen haalde hij de auto op en reden wij naar het hotel. De meneer had de koffers in een gek karretje gezet en bracht ons naar onze kamer. We keken in ons huisje en vonden het heel erg mooi want we zaten bij elkaar. Toen gingen we snel omkleden om te kunnen zwemmen. De eerste dag was het water best koud. Elke dag werd het steeds warmer.
De volgende dag zijn we tempels gaan bekijken, ik vond de eerste het mooiste en toen gingen we naar anderen. Op een gegeven moment waren we de weg kwijt maar toen wisten we het weer.Daarna gingen we naar huis. Die avond gingen we naar een restaurant en kregen allemaal friet.
Dinsdag was ik heel vroeg wakker want we moesten snel omkleden om naar de olifanten te gaan. Toen kwamen we aan bij de olifanten. Een meneer vertelde alles over olifanten toen gingen we weer naar ons busje, daar gingen we naar de plek waar de olifanten stonden te wachten op ons. We kregen een mandje met eten en je moest Bonne zeggen, dan deed hij zijn bek open en toen moest je het op zijn tong leggen. En dan tikte je met je hand op de slurf en zei je deedee. En zo ging je door. Papa en ik moesten in een keer drie olifanten eten geven. Ik kreeg een kleintje. Ik vond hem in het begin best wel druk maar toen niet meer.Toen moesten de olifanten naar het water en wij trokken onze zwembroek aan. Toen gingen we ze wassen, die van Beau was heel speels, mijn olifant ging in een keer naar de overkant en toen was hij in een keer klaar en ik ging mama helpen met het wassen van haar olifant. Wij zaten allebei op de rug van de olifant en toen gingen we poetsen , ook de billen. In een keer stond de olifant op in het water, ik zat er nog op. Die van papa die stond gelijk te krabben bij de muur en toen zei papa: wie staat er weer bij de muur te krabben, die van papa! En papa moest lachen.
Toen kregen we uitleg over hoe we op de olifant moesten zitten. Er waren 3 manieren. Eentje via de slurf en eentje via de poot en eentje dat de olifant moest liggen en dat je via z`n achterpoot moest klimmen naar zijn nek. Ik ben via de slurf gegaan en ik was de derde, ik moest wachten op de papa olifant van mijn olifant. Toen gingen we in de optocht, die van papa was voorop.We gingen over de weg, de auto`s moesten stoppen. Mijn olifant kreeg z`n poot niet over de reling, de verzorger moest hem helpen en ik zat erop. Toen gingen we een berg op en kwamen in het bos in, Beau en ik vonden het een beetje eng want we gingen steeds omhoog en omlaag. Het eten stond klaar, het zag er lekker uit. Beau was heel blij want hij mocht met zijn handen eten, hij deed gelijk yeah! Toen werden de olifanten door de verzorgers even gewassen. Toen keken we allemaal naar onze olifant want wij dachten dat onze olifant nog nat was. Er was ook nog een babyolifant. We gingen weer verder rijden met de olifant. Het ging voor mij best wel snel. Ik kreeg de hoed van de verzorger op mijn hoofd. We kwamen bij het eindpunt, de verzorger vertelde dat als een olifant zwanger is dat hij niet luistert, papa vroeg ofzijn olifant zwanger was en ja hij was zwanger en papa zei daarom luistert hij niet.Ik vond het heel leuk bij de olifanten. Toen kregen we een hoesje met allemaal foto`s erop. De eerste dag zijn we naar Doi Sothep gegaan, we hebben een trap beklommen en bovenaan zag je een hele mooie tempel. Daarna zijn we met de taxi naar de waterval gereden en hebben we gewandeld. Ik vond het heel mooi, ik kan goed klimmen en papa en mama noemen mij een klimgeit. Het was best warm, dus we kregen een ijsje. De laatste dag hebben we lekker lang gezwommen.
Groetjes uit Thailand
Van Babette jeurink

1. Opa en oma jeurink:
    14 maart 2014
    Hoi Babette,
    Misschien krijg je dit voor de tweede keer, want ik had net al iets gemaild. Mooi verhaal hoor van de olifanten dag en wat daar allemaal zo bij komt. En nu maar lekker op het strand in het zonnetje. Ga je ook nog zwemmen in zee of zijn daar misschien haaien? Dan niet doen hoor! Nog een paar daagjes en dan moet je al weer naar school. Nou daar heb je natuurlijk genoeg te vertellen over jullie mooie vakantie. Nog veel plezier daar, een goede terugreis en groetjes en liefs voor allemaal van opa en oma jeurink. Ik laat de laptop aan staan, dus als je wilt skypen kan dat. Nou, doeii
  2. Stephan, Marjan, Elsa en Jesse:
    14 maart 2014
    Heel erg leuk verhaal Babette .
    En nog een fijne vakantie.
    Groetjes, Elsa
    Ps: jammer dat we niet konden skypen