Chang mai tempel en waterval

3 maart 2014 - Doi Suthep - Pui National Park, Thailand

Vanochtend hadden we de wekker om 6.15 uur gezet ( dit was via een mobieltjes zonder snooze, normaal laat ik `m nog 3 keer overgaan voordat ik eruit ga) om 7.00 uur stond ik bij het bed van de kinderen, nog in diepe rust. Snel aankleden en kijken hoe het ontbijt eruit zag. Eenmaal beneden aangekomen werden we met een lach ontvangen en zaten we twee minuten later buiten van ons ontbijt te genieten. Het buffet was rijk gevuld van Dutchy yoghurt tot warme rijstgerechten. Would you like egg, scrambled egg, scrambled egg with ?? Or waffles. De kinderen een lekkere wafel en wij een gebakken eitje, heerlijk. Na het ontbijt gingen we terug naar onze kamer, zeer groot en luxe, om de tas te pakken. Vandaag gaan we naar Doi Suthep, een tempel in de bergen rond Chang Mai, dus voor het eerst op zoek naar een taxi, op zich al een avontuur. De security van ons hotel heeft een taxi, meer een open busje, aangehouden. Voor 300 bath (EUR 7) konden we de bergen in.. Als je in zo'n auto zit weet je niet wat je meemaakt. Met een open laadbak met dakje rijd je gewoon de autoweg op wanneer je wil. Je wijkt hier uit voor wat er in de weg staat (dus ook de auto achter/naast/tegenover je). Er rijden hier ook veel brommers, zelfs een enkele wielrenner. Het verkeer is heel anders dan bij ons. Pfff. Er rijden ook een soort catamaran brommers: je maakt een groot metalen mandje tussen twee brommers en de linker stuurt. Kan je met drie (of meer) op de brommer.
Eenmaal aangekomen in het National Parc bij Doi Suthep, hebben we vanaf de straat de trappen beklommen die ons naar de tempel brachten, zeer impossant. Tussen twee draken door 300 treden omhoog. Boven aangekomen werd de klim beloond met meerdere Buddha's, tempels, vanalles. Respect voor een eeuwenoude cultuur van praal en pracht (nee, niet de carnavalsoptocht van de Torenuilen). Ik werd nog aangesproken over mijn blote benen, moest even de tempel verlaten, maar een mannetje stuurde ons naar een plek waar je doeken kon lenen. Met mijn eigen doek en het gehuurde sarong had ik een mooi setje, al zeg ik het zelf.
We hebben onze ogen uitgekeken, er waren veel gouden boeha`s, alles blonk van het goud.
Met een andere taxi zijn we verder het national parc in gereden, naar de Mae Sa watervallen. Dit was een flinke tocht terug en opnieuw de bergen in. De chauffeur bleef op ons wachten zodat hij ons daarna weer naar het hotel kon brengen.
Het Park is heel mooi aangelegd, goede paden en de watervallen hadden ze verdeeld in verschillende levels. Bij elk level kon je naar het water toe, de kinderen waren zeer fanatiek en genoten van het klimmen. Bij level 10 hadden we de top bereikt, geweldige ervaring. Door het lopen kreeg je in de gaten dat het al behoorlijk warm was, beneden aangekomen heeft iedereen een lekker ijsje uitgezocht, heerlijk. Ik wilde nog naar een orchidee farm, maar toen ik de ingang zag was het een soort tuincentrum, die hebben we in Nederland ook. De chauffeur heeft ons daarom naar ons hotel gebracht waar we heerlijk hebben gezwommen die middag.
We hadden van de receptionist de naam van een leuk restaurantje ' good vieuw ' gekregen. Het was een sfeervol, leuk restaurant met erg goede live muziek en een kaart met veel keuze.
Het eten vonden we allemaal heerlijk, inmiddels was het al 21.00 uur en morgen staat er om 7.30 uur een busje van de olifanten farm op ons te wachten daarom zijn we terug gegaan, op dit moment slapen de kinderen net en kijken erg naar morgen uit, net als wij.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa en oma jeurink:
    3 maart 2014
    Nou, dat zijn wel allemaal belevenissen! Leuk hoor zo'n dagelijks reisverhaal. We kijken er ook morgen weer naar uit als jullie met de olifanten op pad zijn geweest. Ook leuke foto's gemaakt, maar maak van Beau en Babette niet te veel hindoes! Liefs
  2. Stephan, Marjan, Elsa en Jesse:
    3 maart 2014
    Hallo allemaal, net hebben we samen met de kinderen jullie avontuur van vandaag gelezen. Wat knap Beau en Babette dat jullie helemaal tot level 10 hebben gelopen! Jullie moeten wel vroeg opstaan zeg, maar dit is natuurlijk wel de moeite waard. Veel plezier morgen met de olifanten, we kijken uit naar de foto's ( wel voorzichtig doen op de olifant he!).
    Liefs van ons allemaal